fredag den 22. april 2011

En anden Sophie brokker sig om og hylder lidt af hvert.




Og så har jeg lovet Sofie at komme med et godt, sørgeligt, lykkeligt, følelsesladet, mindeværdigt, langt, men også kort indlæg til hendes kære blog. Og om hvad? Skal det handle om vejret, som vi alle alligevel kommer til at smalltalke om. Hver dag, i morgen og i går fordi det alligevel altid vil være sådan, med det danske vejr, at temperaturen, vinden og skyerne varieres med (eller uden) omhu. 
Jeg kunne også skrive om et fantastisk produkt, som jeg i min efterskoletid har holdt (og stadig holder) meget af. 
Nemlig den meget velsmagende, bløde, altid smeltende på tungen og i øvrigt billige kaffe/fløde-chokolade som kan købes i ALDI for omkring 15 kr. Jeg vil med glæde anbefale den - specielt til kaffe og chokolade elskere. 
Og så ender jeg alligevel ud i smalltalk? Og så ved jeg heller ikke hvad Sofie foretrækker. Indlæg om cafébesøg, små pindemadder og neglelakker, eller om jeg i stedet skulle kaste mig ud i et indlæg om Gud og hans ven Jesus og hvad der ellers hænger med den historie. Bevares, det er ikke bare en historie – nu skulle jeg nødigt få alle de kristne, og hvem der ellers findes af herrens tilhængere på nakken. 
Og nej skulle jeg skrive et indlæg om, hvor mange sætninger jeg indtil videre har startet med ordet ”og” ? Næh nej, bloggere burde kun åbne munden hvis de har noget på hjerte!
Der findes alt for meget bivl, bavl og bøvl på nettet omkring netop kaffe, lort, smarte gardiner, en (til) kendis, der har fået nye gummistøvler og andet fancy gøgl, der får os andre tabere (som ikke har en smart blog) til at føle sig som mindre mennesker bare fordi de ikke har et spejlreflekskamera, som kan tage nærbilleder af deres hjemmelavede chokoladekage. Eller her den anden dag da de gik tur ved søerne i deres nye ” Acne Boots ” som by the way kun (???) kostede omkring de 2.500 kr, fordi de var på tilbud. 

Nu må I ikke tro, jeg er lige så sur som tante Sofie (folk og røvere i kardemommeby). Jeg kan bare godt lide at brokke mig. Og I må heller ikke blive forvirrede. Fordi jeg blev født som navnesøster til bloggens ejer. VI ER STADIG 2 FORSKELLIGE MENNESKER. Selvom vi har mange ligheder, dem vil jeg gerne hylde – men det er en helt anden historie. 

Jeg takker for lån af bloggen, og daffer i takt med sokken. 

Hvis jeg må tage æren af dagens visdomsord: ”Du må hjertens gerne drikke god, dyr cafélatte på en smart café, men lad hver med at skrive lange historier om den uden morale.
Punktum. ” 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar